Mik a legfontosabb webáruház hibák?

Cikkünkben összegyűjtöttük az általunk legfontosabbnak tartott webáruházkészítési hibákat. Reméljük, segítségül szolgál azoknak, akik most szeretnének indítani, vagy már van egy meglévő rendszerük, de nem elégedettek vele. Természetesen az itt felsoroltakon kívül még számtalan hiba és megoldás létezik, de azért érdemes elolvasni az alábbiakat is a teljesség igénye nélkül.

Mik a legfontosabb webáruház hibák?

Webáruházkészítési hibák

  • A legtöbb webáruház több URL címen is elérhető (pl.: www előtaggal és nélküle is), ezáltal duplikáció jelentkezik, amit a keresők nem néznek jó szemmel.
  • Súlyos hibának tekinthető a nem létező linkek lekezelésének hiánya. Ha a felhasználó egy úgynevezett tört linkre érkezik, akkor elmegy a kedve a további keresgéléstől, és biztosan más áruházat keres fel.
  • Hiányoznak a legfontosabb META elemek, címsorok. Ezek többségét a legtöbb ingyenes CMS rendszer is képes kezelni, mégis sokan nem foglalkoznak vele. Pedig ha ezen mezők üresek, akkor az organikus találatokon fogjuk megérezni.
  • Nem használják fel megfelelően a Google Analytics és Search Console által biztosított információkat. Ezen adatok hiányában sokkal nehezebb megismerni az oldalra látogató vásárlók szokásait. Használatukkal könnyebben megtalálhatóak az áruház gyenge pontjai.
  • Nem költenek a marketingre. Sokan azt hiszik, hogy az oldal majd magától bekerül a legelső találatok közé. Persze, minden bizonnyal. Ha ez így lenne, akkor minden héten más és más weblap lenne az első helyen, hiszen napi szinten több ezer weboldalt aktiválnak világszerte.
  • Nem tesztelik alaposan mobilkészülékeken, amivel csak a webáruház sírját ássák meg. A legtöbb ember mobilon vagy tableten internetezik, és egy nem reszponzív webáruház jelentősen megnöveli a böngészésre fordított időt, ezért inkább szakítanak vele az emberek.
  • Az árak túlzottan magasak vagy alacsonyak. Sajnos egyik sem jó. Az emberek nagyon árérzékenyek, főleg az internetes vásárlások esetén, hiszen egy kattintásra van a többi webáruház, ahol sokkal kedvezményesebben is meg lehet venni egy terméket. Éppen ezért sokan már 100 Ft különbség esetén is szelektálnak. Másrészről, ha valami nagyon olcsó, akkor pedig egyből a minőség romlására gondolnak az emberek.

Egy teljes körű webáruház elemzés ezekre, és még sokkal több problémára is fényt deríthet. Érdemes igénybe venni a fokuszwebaruhaz.hu szolgáltatásait, hiszen látszólag apró dolgokon is nagyon sok múlhat. Ami egy laikus webáruház tulajdonos számára apróságnak tűnik, az a szakemberek szerint az egész webáruház vesztét is okozhatja.


Webes szolgáltatások, Webáruház elemzés
2019-05-09