Az ajándékozás pszichológiája

Az ajándékozás motivációja sokféle lehet, a születésnapok, a névnapok, a karácsony kötelező ajándékozási alkalmak, elvárás is, és természetesen szeretnénk, ha a megajándékozottak örülnének az ünnepnapokon. Az üzleti előnyszerzés, befolyásolás céljából történő ajándékozás már egészen másféle végiggondolást követel.

Az ajándékozás pszichológiája

Kapcsolaterősítő hatások

A jó ajándék megtalálása nem könnyű, bármilyen alkalomról és célról is legyen szó. Élményt? Tudást? Hasznos tárgyat? Különlegeset? Drágát? Egyedit? Számos kérdést végig kell zongorázni, mielőtt választunk. Az ajándékozás erősíti a kapcsolatot az adó és a kapó fél között. Mindenki arra törekszik tehát, hogy olyasmit adjon, ami sokszor és erősen emlékezteti az ajándékozóra a megajándékozottat. Az ajándék megtekintése, használata váltson ki pozitív érzéseket, ha például tudjuk, hogy valaki mire vágyik, amit nem engedhet meg magának, és megvesszük neki, akkor biztosak lehetünk az örömében.

Elegáns megoldás az ajándékkártya

Az ajándékkártya modern korunk innovatív találmánya: egy alkalomhoz illő, szép designnal tervezett, akár személyre szóló, egyedi üzenettel is ellátható plasztikkártyára fel lehet tölteni az ajándékra szánt pénzösszeget, ami számos helyen, sokféle termékre, szolgáltatásra beváltható, legyen szó sportról, divattermékekről, műszaki cikkekről, kulturális szolgáltatásról. Mindenféle alkalomra elegáns megoldás, akár nászajándékról, akár hétköznapibb, születésnapi, névnapi, karácsonyi, húsvéti meglepetésről van szó. Így bizonyosan olyasmihez jut az ünnepelt, amire vágyik, amire szüksége van, hiszen ő választhatja ki a kínálatból. Több részletben is felhasználható az összeg, az egyenleget interneten keresztül is követni lehet.


Címkék: Életkedv, Ajándék
Dátum: 2020-01-15