A linkek szerepe a keresőoptimalizálásban

Manapság egyre többet lehet hallani arról, hogy az online világban már szinte egy vállalkozó sem rúghat labdába weboldal keresőoptimalizálás nélkül. A SEO-nak azonban szerves részét képezi a linképítés is, hiszen anélkül nagyon nehezen lehet előre kerülni a Google rangsorolási listájában, sőt, a szakemberek többsége egybehangzóan azt állítja, hogy nem is érdemes belevágni a keresőoptimalizálásba a megfelelő számú és erősségű linkek létrehozása nélkül.

A linkek szerepe a keresőoptimalizálásban

Verseny a Google keresőben elért helyezésért

Érthető, hogy minden weboldal tulajdonos arra törekszik, hogy adott kulcsszavakra a honlapjuk jó helyezést érjen el a keresőkben, hiszen minél előrébb kerül, annál nagyobb eséllyel kattintanak rá az emberek. Ehhez azonban nem elég optimalizálni az oldal tartalmát, mert odamutató linkeket is kell szerezni. A Google algoritmusai számára a linkek nem csak átjárást biztosító hidakat jelentenek a weboldalak között, hanem egyfajta bizalmi tőkét is képviselnek. A linkek szerepe tehát egy olyan faktor, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni, ha valaki kellőképpen hatékony eredményre törekszik.

Link és link között óriási különbségek vannak

Amikor szóba kerül a weboldalra mutató linkek szerepe, akkor sokan azt gondolják, hogy mindegy honnan szerzik meg őket, hiszen az a lényeg, hogy minél több legyen belőlük. Ez azonban messze áll a valóságtól, hiszen a mennyiség mellett a linkek minősége is nagyon fontos tényezőt képez. Azok a linkek, amik kevésbé látogatott weboldalakra kerülnek, sokkal kevesebbet érnek, mint azok, amiket népszerű magazin oldalakra, hírportálokra, blogokra helyeznek ki. A linképítésnek tehát ideális esetben az a célja, hogy értékes linkeket szerezzen a weboldal, hiszen lényegében csak azok támogatják a keresőben való előrébb jutást.


Címkék: Webes szolgáltatások, Linkek szerepe
Dátum: 2019-08-30